ביג (BIG) פתח תקווה – איך הוא ייראה ב-2027?

הפרויקט המסחרי הגדול ביותר שנמצא כרגע בתהליך הבנייה בעיר פתח תקווה צפוי להתחיל להתאכלס בעוד ארבע שנים. המיקום של הפרויקט הוא מרכזי ביותר, ממוקם על ציר ז'בוטינסקי ובקרבת תחנת הרכבת הקלה, מה שמעניק לו נגישות מצוינת ויכולת קידום תעסוקה ופעילות עסקית רבה. הפרויקט מציע פלטפורמת מסחר ענפה של 60,000 מ"ר, שמעליהם קיימים כ-250,000 מ"ר של משרדים להשכרה ומגורים, מה שהופך אותו למתחרה חזק לרכז הקניות הגדול "בסר סיטי פתח תקווה" הממוקם ממול. אחת השאלות המרכזיות היא האם המרכז המסחרי יהיה פתוח בשבת, וזהו נושא שיכול להשפיע על הפעילות הכלכלית והתעסוקתית באזור. לפני כחצי שנה דווח על קבלת רישיון בנייה לפרויקט הענק "ביג" בפתח תקווה, והיום המבנה הוא נקודת עניין מרכזית בעיר, המגוון בפעילויות והפוטנציאל העסקי שלו מגרים תשומת לב רבה.

הפרויקט המדובר הוא פרויקט קלאסי של עירוב שימושים בפתח תקווה, היחיד מסוגו בעיר, המשלב מרכז מסחר, בנייני משרדים, בית מלון ובנייני מגורים. זהו פרויקט ייחודי במינו שכולל גם יכולות דיור מוגן ומגורים להשכרה. הפרויקט נכתב על ידי חברת "ביג", הענק בתחום הנדל"ן, הפועלת בעשרות שטחי נדל"ן בישראל, ארה"ב, סרביה, מונטנגרו ובצרפת.

בישראל, החברה נחשבת בעיקר בזכות שטחי המסחר הפתוחים שלה, שנמצאים בערים כמו אשדוד, פרדס חנה, עפולה, מגדל העמק, כרמיאל, באר שבע, קרית גת, קרית שמונה, ראשון לציון, טבריה, אילת, ושרונה בתל אביב, ובשנת 2027 גם בפתח תקווה. המתחם ממותג עם התת-מותג "BIG FASHION", המייצג את הייעוד המסחרי שלו, בעיקר חנויות של רשתות אופנה.

במרץ של השנה, דווח על קבוצת "פוקס-ויזל" שנמצאת בשלבי מו"מ לרכישת משרדים במתחם ולהעברת משרדיה הראשיים מאיירפורט סיטי לפתח תקווה. כשהפרויקט של "ביג" יושם ב-2027, הוא ישלים את הצומת באופן מלא, כולל מגדלי "גלובל טאוורס" (ALIGN) ופרויקט לנדרובר יגואר של המזרח לאחזקות. בביקור בשטח, נמצאו עשרות פועלים מבצעים את העבודה במרץ, למרות החום הכבד. עשרות כלי עבודה היו פעילים בעיקר בחפירת החניון התת-קרקעי ודיפון השטח הענק, המתפשט מפינת משה דיין-ז'בוטינסקי עד למשה דיין פינת רחוב שמשון.

סרטון ההדמיה של פרויקט BIG פתח תקווה, שפותח על ידי משרד האדריכלים הספרדי L35 וישר אדריכלים הישראלי, מעורר בך חשק לעבוד, לגור ולקנות במתחם. לפי התכנית, הפרויקט יכלול שבעה מבנים, שלושה מהם בנייני משרדים בגובה של כ-30 קומות והשאר צפויים לשמש כמלון, בניין מגורים ואולי אולם/בית קולנוע, בסה"כ 250 אלף מ"ר. יש גם תוספת של 60 אלף מ"ר של שטח מסחרי, עליו ייבנו שבילים וצמחיה.

השאלה החשובה ביותר היא האם השטח המסחרי יהיה פתוח בשבת. כיום, ל-BIG יש מתחמי קניות הפתוחים בשבת בערים כמו אשדוד, פרדס חנה, כרמיאל ואילת. אך בפתח תקווה, שהיא עיר עם צביון מסורתי, השיקול האם לפתוח עסק בשבת, בפרט במתחם מסחרי גדול כמו BIG, צריך להישקל בכבוד ראש. עד כה, לא התקבלה תשובה מהחברה בנושא זה.

 

מפת הגעה למגדלי BSR CITY

מגדלי בסר סיטי ממוקמים במרכז העסקים בפתח תקווה בסמוך לקניון הגדול והרכבת הקלה בין הרחובות ז'בוטונסקי, דרך רבין, השחם ותוצרת הארץ - הלב הפועם של הנדל"ן העסקי

הירשמו לסיור

השאירו פרטים ואנו חוזרים אליכם ממש בקרוב לקביעת סיור

אנחנו בד״כ חוזרים תוך 7 דקות

מוקד 24 שעות

כל המידע המוצג באתר אינו הצעה ציבורית

כל המידע המוצג באתר אינו הצעה ציבורית