הדו"ח מגלה: כיצד ירדו מחירי המשרדים בתל אביב במהלך 2023?

לפי הדו"ח, המתח בעזה בחודשים הראשונים של השנה תרם לירידה בנפח העסקאות בנדל"ן המסחרי. מחירי ההשכרה למשרדים, במיוחד במרכז תל אביב, צנחו בכ-10% ולעיתים אף יותר.

על פי דו"ח NEWMARK NATAM לסיום 2023, המתייחס גם לנתונים מראשית 2024, ישנה ירידה ניכרת במחירי השכירות למשרדים בתל אביב, בסביבות 10% ולעיתים גם יותר. נקודת דגש מיוחדת היא הסיטי של תל אביב, שם האכלוס ירד ב-20% ברבעון אחד בלבד, בעקבות פינוי נרחב של משרדים על ידי הבנקים דיסקונט ולאומי.

הדו"ח מציין כי הסכסוך בעזה הוביל לירידה משמעותית בפעילות הנדל"ן המניב בחודשים הראשונים, אך החל מדצמבר נרשמת התאוששות אף היא מתונה.

בחלקי תל אביב השונים נרשמו ירידות במחירי שכירות למשרדים במהלך החצי השני של 2023, אך הן היו פחות חדות מאלו של החצי הראשון. ברבעון הראשון היו ירידות של כ-8% ובחצי השני – רק 3.6%, מה שמצביע על ירידה שנתית של מעל 11%. התמתנות הירידות בחצי השני עשויה לנבוע מפחות עסקאות בשל המלחמה והחגים.

מחירי השכירות למגדלי משרדים מסוג A בסיטי תל אביב ירדו מ-159 ל-151 שקלים למ"ר, והם נחשבים להכי גבוהים בעיר ובכלל במדינה. אך, האזור נתקל בעודף היצע, בעיקר לאחר פינוי של נכסים על ידי בנק לאומי ודיסקונט, מה שהוביל לירידה באחוז התפוסה מ-95% ל-76% בחצי השנה האחרון. עוד נכתב בדו"ח כי לאחר הקפאת השוק בזמן המלחמה, השוק החל להתאושש עם סוף דצמבר, אך העסקאות היו בעיקר על שטחים בינוניים ולפרקי זמן קצרים יותר. הערכת NEWMARK NATAM היא שהצינון בתעשיית ההייטק ימשך, ובניגוד לעבר, הביקוש לשטחי משרדים גדולים מאוד ירד.״

עוד נכתב בדו"ח כי לאחר הקפאת השוק בזמן המלחמה, השוק החל להתאושש עם סוף דצמבר, אך העסקאות היו בעיקר על שטחים בינוניים ולפרקי זמן קצרים יותר. הערכת NEWMARK NATAM היא שהצינון בתעשיית ההייטק ימשך, ובניגוד לעבר, הביקוש לשטחי משרדים גדולים מאוד ירד.

בפועל מה שקורה במשרדים בפתח תקווה אזור של בסר סיטי, גלובל וביג אשר נבנה ברגעים אלו, המחירים ירדו משמעותית והגיעו למספרים מאוד מאוד אטרקטיביים שכבר אסור לפספס וצריך לתפוס את ההזדמנות. נרשמו עסקאות למכירת משרדים ב10,000 ש״ח למ״ר. מחיר ממוצע למשרדים למכירה בפתח תקווה זה 11,000 ש״ח. 

להשכרה גם הייתה ירידה חדה, שהתחילה עוד לפני המלחמה בהעלת ריבית וקידום הרפורמה. מחירי שכירות ירדו בכ-20%. והיום אפשר למצוא משרדים להשכרה בפתח תקווה ב65-70 ש״ח למ״ר ואף פחות, אבל האיכות הגמר כבר תהיה ירודה. 

מפת הגעה למגדלי BSR CITY

מגדלי בסר סיטי ממוקמים במרכז העסקים בפתח תקווה בסמוך לקניון הגדול והרכבת הקלה בין הרחובות ז'בוטונסקי, דרך רבין, השחם ותוצרת הארץ - הלב הפועם של הנדל"ן העסקי

הירשמו לסיור

השאירו פרטים ואנו חוזרים אליכם ממש בקרוב לקביעת סיור

אנחנו בד״כ חוזרים תוך 7 דקות

מוקד 24 שעות

כל המידע המוצג באתר אינו הצעה ציבורית

כל המידע המוצג באתר אינו הצעה ציבורית